torsdag 6 september 2018

Torsdagsglimt

Jaha, men vad gööör vi då, här på Fridhem? Tackar som frågar - vi har vardag. 

Just den här veckan är vår världens bästa hundvakt bortrest, så M och jag turas om att jobba hemifrån på förmiddagarna. Åker till jobbet efter lunch och hundpromenad, idag var det min tur. Storasyster klämde in musikteori och gym efter skolan, Lillebror simtränade. Gymmerskan lämnade en väska på parkeringen vid mitt jobb så hade hon en väska mindre med hem på moppen, det var liksom ingen omväg. Jag väntade in nämnda väska, åkte och handlade, sen till Mariebad och väntade in ynglingen. Hann stämma av lite tävlingsplanering med en av tränarna medan jag väntade. Kom hem till pizza, made by M. Mums. Sen tog han ett kvällsdyk och fotade räkor medan jag kollapsade i soffan med en katt och en bok. 

I morgon är logistiken ungefär likadan fast helt annorlunda. Gud ske pris för familjechatten, utan den skulle vi inte hitta varandra på dagarna. 

Nu tar vi kväller. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar