söndag 10 maj 2020

En gullvivsdag

Hade i vanlig ordning inte förberett några spännande överraskningar eller presenter till min kära mamma så här på Mors Dag. Ville ändå stjäla mig en kram (eller i alla fall en stund i samma rum), så jag plockade en bukett gullvivor och åkte hem till henne. Borde såklart kollat om hon var hemma, för det var hon inte, men jag var tydligen beredd på det för jag hade nyckel med mig. Rotade fram en vas och ställde buketten väl synlig, ni vet ”tanken som räknas” osv. 

När jag kom hem hittade jag en bukett gullvivor i en vas på köksbordet, en gåva från min älskade dotter som inte förberett några spännande överraskningar eller presenter. 

Jag tycker Väldigt Mycket Om gullvivor. 



Har blivit ompysslad av man och son också, ska på inget sätt förringa deras omtanke. Men just nu handlade det om gullvivor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar