lördag 23 maj 2020

Kanske inte så dumt att fylla år ändå?

Jag har fått så fina blommor de senaste dagarna. Tydligen kan det bli så när en jämn födelsedag obönhörligen närmar sig. Har inte det minsta lust att uppmärksamma min födelsedag, i alla fall inte just nu, men blir varm i hjärteroten när snälla vänner kommer med blommor. 

Titta vad fin min låda blev? Med morsdagskaprifolen och den fina blomman jag fick av bastugästerna. Måste ta reda på vad den heter, men blommorna ändrar färg efter säsong och liknar hortensia, mycket vacker. 



Och så kom rumskompisen på jobbet med ett fikonträd. Blev mycket glad. Måste komma ihåg att handla ”näring för medelhavsväxter”, enligt internet är det precis vad mitt lövfällande olivträd saknar och fikonträd gillar säkert också sånt. 



Fick också en fantastisk alldeles klarröd dahlia av barndomsvännen, den har bara inte fastnat på bild än. 

Dom vet vad jag gillar, människorna runt mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar