söndag 14 juni 2020

Rapport från kokeriet

Ni har såklart grubblat över hur det går med mitt kombucha-experiment? Jag skall icke längre lämna er i ovisshet - jo tack det går ganska bra, tror jag nog. 

Har konsumerat den första omgången färdig dryck och påbörjat nästa. Konstaterar att jag får jobba lite med smaksättningen, smaken blev kanske lite ... mesig? Trodde jag hade ihjäl den stackars svampen när jag satte andra omgången, men plötsligt såg den glad ut igen och dekokten smakade som förväntat. Batch 2 gottar sig nu i ananas, nektarin och ingefära och svampen har precis flyttat in i batch 3. Tur att det inte råder nån brist på fina glasburkar i bodarna här. 



Hur var det nu, skulle man röra om i smaksättningen medan kolsyrningen tar fart? Hm. Måste läsa på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar