söndag 7 juni 2020

Skrapa skrapa måla måla





Är mycket nöjd med mitt senaste målarprojekt, den där dörren som haft fel färg sen vi hängde upp den för... tre? fem? år sen. I vanlig ordning tog jag ingen före-bild, men den var helt vit på köket-sidan och gul/röd på den andra. Det är den gamla vindsdörren, det kanske säjer mer för den historiskt invigda. 

Medan järnet är varmt och innan färgburkarna torkar tog jag genast itu med nästa dörr. Den hänger på sin ursprungliga plats, men den ena sidan - den som syns - ska nu bli likadan som den nymålade dörren. 





Har jag nämnt att det är SJUKT TRÅKIGT att skrapa spegeldörrar? Själva spegelkonceptet, det som är så fint på den färdiga dörren, lämpar sig förbaskat dåligt för skrap. Jag har just nu tämligen ont i skraparmen och är lite yrslig av de sekelgamla linoljeångorna, men Vägen är Målet etc etc. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar