måndag 29 juni 2020

Trägen vinner

Årligen återkommande dialog på Fridhem:

Fridhemsfrun: Asså du skulle verkligen ha nytta av ett par vettiga sandaler som sitter bra på fötterna.
Storasyster: Mmm. 
Fridhemsfrun: Du vet till hundpromenader, hoppa på klippor och sånt. 
Storasyster: (tystnad)
Fridhemsfrun: Prova dom här kanske?
Storasyster: Men alltså nej? 
Fridhemsfrun: Men du kan väl prova? 
Storasyster: Varför då? Jag skulle ju ändå aldrig använda dem? 

Repeat. 

Regelbundet (veckovis?) återkommande sommardialog på Fridhem:

Fridhemsfrun: Ska du verkligen ha på dej festsandalerna när du går ut med hunden? 
Storasyster: Ja, vaddådå? Jag har inga andra sandaler och det är för varmt för gympaskor. 

Efter sisådär 8 år av ovanstående hörde jag häromdagen en aning av en tonfallsändring i dialog 1. För att inte missa en eventuell öppning släpade jag idag Storasyster till Godby för skoprovning. Och Bingo - det både provades, godkändes och köptes ett par gå-vänliga sandaler. 

Får jag presentera: Eccotofflor med läderremmar, med vettig sula och mjuka, justerbara band. 



Tammesjutton. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar