måndag 14 februari 2022

Det är för lätt

Vår spis, eller snarare vår induktionshäll, har uppfört sig underligt. Den har varit helt strömlös när vi ska använda den, men om man slår av säkringen en stund så har den funkat finfint sen. Men varje gång samma sak, i över en vecka. 

Vi surnade lite, det går inte så bra för våra grejer nu. Men den här fungerade ju efter lite övertalning, så vi har inte tagit tag i den. 

Förrän idag när vi alla jobbade hemifrån och situationen uppstod vid lunchen och påminde oss på nytt. 

Tänkte börja med att felanmäla till försäkringsbolaget, eftersom jag misstänkte spisvakten de övertalade oss till. Men det var krångligt så jag lät bli. Funderade på vilken elektriker jag skulle kontakta, men kunde inte bestämma mig. Ringde vitvarubutiken i stället, där vi köpte spisen. Trevliga människor, förklarade läget för en, sen en annan. Båda tyckte det lät konstigt, definitivt nåt elfel. Jodå, det var vi överens om. Pratade elektriker och spisvakter. Plötsligt kom butiksägaren på att man visst ska byta batterier i spisvakten, hade jag provat det? Nä, det hade jag inte, bara torkat av den. 

Jag bytte batterier. Två st AA-batterier från Clas Ohlson. 

Spisen funkar perfekt. 

Är Mycket Nöjd att jag inte gjorde nån felanmälan hos försäkringsbolaget. Eller kallade hit en elektriker. 

Mycket nöjd, faktiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar