söndag 13 februari 2022

Positivt är väl bra, va?

Ooorkade inte vänta längre på Lillebrors testresultat, utan ringde upp sjukvården. Tydligen hade man varit tvungen att köra om analysen på hans prov, därför hade det tagit lite tid. Provet var positivt, men ”det ser ut som en ganska gammal smitta, han var sannolikt inte smittsam längre när provet togs”. 

Jaha? 

Nåväl. Vi hålls hemma allihop dådå, till och med tisdag enligt gällande rekommendationer. Såvida inte M eller jag utvecklar symptom, då börjar nya fem dagar för oss två. Min arbetsgivare vill att jag testar mig innan jag kommer tillbaka, så då gör jag väl det. 

Hur mår han då, den positive? Jotack, bra. Han har harklat sig fyra gånger och snutit sig tre, sen i fredags. Ingen feber. Typ så. Idag var han ut och högg ved en stund. 

This too shall pass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar