fredag 19 januari 2024

Borde kanske träna mer och inte mindre?

Har så ont i ryggen. Har haft det onödigt länge. Ländryggen. Sådär så att jag ibland får rulla ur sängen på morgonen för att ta mej upp på knäna. Gör Mycket Märkliga Övningar för att få på mej strumpor. Det blir bättre framåt dagen, men det är irriterande som tok. 

Varje gång jag anmält mej till crossfitpass tvekar jag om jag ska åka. Är det så klokt att lyfta skivstänger när ryggen gör ont, när jag knappt kan ta upp nåt jag tappat på golvet? Varje gång jag åker går det så bra, med uppvärmning och bra coachning känner jag inte av ryggen alls och det håller i sig hela kvällen. Så också idag. Fick göra thrusters i stället för cleans (lättare att kontrollera ryggen) och närmast dansade ut från boxen. 



Ser fram emot nästa pass på måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar