söndag 28 april 2013

Hänt i helgen

Så här på söndagskvällen reflekterar jag över helgens i särklass största händelser här på ön:

1. M och jag har tagit tag i MUREN efter att ha funderat noga hela vintern (eh, ja), och vi har varit alldeles jätteduktiga och muren kommer att bli jättebra och i morgon kommer jag nog inte att kunna lyfta armarna men det gör inget för det blir så fint.

Bilden visar kanske inte riktigt storheten i mästerbygget. 

2. Maxinge center har äntligen öppnat, ett riktigt köpcenter med massor av butiker och det är onekligen ett lyft för shoppandet på ön. Storasyster och jag var faktiskt där redan på öppningsdagen i torsdags, och hon utbrast redan i entrén "Åkej, jag gillar det här!". Massor av plats och faktiskt lite storstadskänsla, åtminstone i öppningsträngseln. Kul! Heja alla driftiga initiativtagare till köpcenter och butiker.

Ja. Det var det. Som har hänt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar