lördag 20 april 2013

Hunden vann i år

Det brukar vara Storasyster som vinner tävlingen bada-i-havet-först-av-alla-helst-medan-det-är-skitkallt-i-vattnet. I år har hon en ny konkurrent, som visserligen inte riktigt visste att han ägnade sej åt sport.

Va? Fåglar? FÅGLAR? Dom måste jagas. 

Fridhemsfrun fotar vårtecken i lugn och ro. Isen borta från stranden, gott tecken. 
Och DÄR hörde vi mystiskt skall och PLASK och sen antar jag att det är ett sundhetstecken att jag inte fotade Hector när han desperat försökte ta sej upp på iskanten, utan jag ägnade mej åt att stirra i stället. Och fundera på vilken av grannskapets vinteruppochnervända båtar som kunde vara lättast att sjösätta på några sekunder.

Sen fotade jag igen, när blöt hund förvirrat sprang längs iskanten och såg ut att undra hur det här hade gått till. Några meter längre fram kunde han nyttja några stenar till att hoppa iland, så han slapp simma igen, och jag slapp stjäla en båt. 

Pff. 

Nu luktar det våt hund i hela huset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar