lördag 17 maj 2014

En inte alls typisk fredag. Tack och lov. Men lockarna kunde ju få hända lite oftare.

Puhoj. Det här var en sån där dag när det känns som om jag hunnit med många dagar på en, liksom.

1. Tvättmaskinen hade bestämt sej för att sluta fungera, perfekt mitt i majrumban. Men reparatören kom på utsatt tid, hade reservdel som passade med sej och sa att farstun inte alls var det stökigaste han hade sett.

2. Himla intressant konferens på jobbet, med strategiprat och kundfokus och ambitiös film och Alexander Bard som gäst. Ingen som blippade på telefonerna när han pratade kan man säja, det gällde att hänga med för där gick det undan.

3. Ompysslad av världens bästa Frisör-Anki som gjorde mej alldeles LOCKIG i håret så att jag kände mej jättefin. Och som påminde mej att lacka naglarna medan hon fixade, tydligt vem som är festfixarrutinerad av oss två.

4. Mycket god mat och trevliga bordsgrannar och genomtänkt program på festen på kvällen.

5. Körde hem från festen klockan tio och hann krama världens bästa barn godnatt. Och visa dem lockarna, det var också roligt.

Och nu ska jag sova som en bebis, med lockar och lackade naglar för jag vill inte duscha bort lockarna än för jag har inte varit så här lockig sen 80-talet och då var det inte så här snyggt. Alls. Och i morgon kommer jag att vara piggare än de flesta av kollegorna. Och lockarna kommer att vara platta men då känns det väl bättre att tvätta bort dom. I guess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar