onsdag 14 maj 2014

Ett forum och sen ett till

Jag har nytt jobb på jobbet, har jag sagt det? Just nu innebär det att jag har två jobb och det är inte helt optimalt, men det ska väl rätta till sej vilket år som helst.

Redan idag innebar det i alla fall att jag var inbjuden till ett s k Ledarforum och sånt är ju spännande. Ledarskap, dynamik, feedback, såna grejer. Precis hur kul som helst. Hela dagen, gick jättesnabbt. Tyvärr var det ingen som gjorde nåt av mina två jobb medan jag var på ledarforum, så nu är jag minst sagt lite efter med en massa grejer.

Oh well. 

Susade sen iväg på kvällsaktivitet, föreläsning om hur/vad/när man bör äta när man simtränar. Föräldrar fick vara med. Bra grej. Fick ett par tips som både simmerskan och jag köpte rakt av, och såg att vi kan implementera, och det är ju en jättebra utdelning på 1½ timmes investering.
1. Ät mer fisk och mindre rött kött. Borde funka, bara man tänker sej för.
2. Ät mer frukt och grönsaker. Lätt, ta en frukt ur skålen när du går förbi.
3. Direkt efter ett träningspass (inom 20 minuter, vi hinner alltså inte ens hem från simhallen) bör simmerskan fylla på med snabba kolhydrater.

Den sista punkten ser jag som en lösning på följande scen, som utspelar sej VARJE gång simmerskan hämtas från ett träningspass:
- Mammaaaa (alt pappaaaaa), jag är tokhungrig, snälla köp en glass! Eller vad som helst, nåt att äta!
- Nehejdu, inte idag heller. Du vet att du är hungrig efter träningen, du kan packa ner nåt hemifrån.

Varje gång. Alltså. Ikväll fick vi konkreta tips på vad som är lämplig påfyllning, så nu var den saken löst. Visst?

Heh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar