torsdag 8 maj 2014

Vardagsglimtarna

På Facebook cirkulerar en utmaning där man utmanas att visa vardagsbilder fem dagar i rad. Antar att det är nån slags reaktion på alla titta-vad-jag-är-lycklig-och-duktig-bilder som dominerar. Rolig uppgift tyckte jag, som fullgjort min plikt som utmanad men glatt kunde fortsatt en vecka till. 

Rolig tanke, vad ÄR en Vardagsbild egentligen? Och vad ur min vardag väljer jag att visa upp? Och smiter det inte gärna in lite duktighet i alla fall, väljer jag inte helst den del av vardagen som jag är rätt nöjd med?

I vanlig ordning kommer jag inte fram till någon slutsats innan jag blir för sömnig. 

Utsikt från mitt skrivbord. Definitivt vardag. Schysst utsikt, dock. Även i regn. 

Storasyster, hund och soffmys. Och en skärm, alltid en skärm. Vardag, absolut. 

Katt i solsken. Och stenar som ska bli mur och några blandade plastpryttlar.
Fotad nån dag när solen sken och det var baske mej inte idag, men jag hittade bilden i telefonen idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar