lördag 7 mars 2015

Klipp ut, klistra in, klart!

Eftersom jag är en lat människa återger jag dagens läkarbesök genom att klistra in min summering till simtränaren i stället för att uppfinna en ny:


Hej Tränarn,

 

Simmerskan har ju haft ont i halsen och huvet i evigheter och det har inte känts ok att träna. Nu tröttnade vi och gick till doktorn.

 

Förutom att jag fick en chock över att doktorn var så rysligt ung (är dom inte alla det nu för tiden??), så visade han sig ha läst igenom astmajournaler och hade full koll på hela hennes historik. Han lyssnade och frågade och undersökte och kunde INTE hitta några tecken på pågående infektion. Nu rådande teori är att det lätt blir nån slags systemfel i slemhinnorna i halsen så att hon är torr och irriterad, utan att egentligen vara förkyld. Så andas hon genom munnen för att hon är lite svullen och då andas man egentligen för torr luft och då blir halsen ännu mera irriterad. Och då snarkar man och/eller sover oroligt och blir aldrig riktigt utvilad och då får man ont i huvudet och torrheten i halsen går inte över och så blir det en ond cirkel. 

 

Så.

 

Nu har vi fått recept på en långtidsverkande nässpray som ska göra det lättare att andas. Har dessutom fått remiss till allergiutredning för att utesluta överkänslighet mot pollen eller husdjur (hemska tanke). Ska också skaffa en luftfuktare till hennes rum, det borde kanske astmatiker ha i vilket fall som helst.

 

Doktorn såg inga hinder för att träna, så vi gör väl ett försök att komma igång. Såvida inte jag smittar familjen med min förkylning för DET är definitivt en förkylning och den är inte kul. Snörvel. 

 

:)

Simmarmorsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar