torsdag 12 mars 2015

Några grejer.

Skruttig Lillebror mår bättre. Och har mer ont i halsen. Och säjer att han aldrig mer ska säja att han önskar han vore sjuk så att han får vara hemma från skolan och titta på TV hela dan, för det är ju värdelöst att vara sjuk ju. Amen.

Det enda braiga med att Lillebror och Pappan var hemma idag var att vi bjöds på fantastisk middag som gav fredagskänsla. Och nybakat bröd. Vardagslyx.

Oklart om det var fredagskänslan som sen fick mej att bara uppe alldeles alldeles för länge. Snickrade på databas till lördagens tävling, tog en evighet pga klantigt trassel. SEN, strax före midnatt, kom jag på att jag skulle koka sylt på frysejordgubbarna jag köpte. Så då gjorde jag det.

Och så är jag löjligt nöjd över min nya leksak i telefonen, en app som jag kan hålla upp mot stjärnhimlen och få veta vilka stjärnor och vilka stjärnbilder jag ser. Hur kul som helst.

Pleneter, ju. Hur coolt som helst. 
Ja. Det var nog det ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar