torsdag 23 juli 2015

I'm back. Tills säsong 3 dyker upp.

Här skulle jag ju kunna förklara att jag inte hunnit med nåt bloggande för att jag varit Simmarmorsa/vakt på Rockoff, och när det var över så har jag skjutsat de yngre festivalarna lite hit och dit.

Men det vore inte sant.

Eller sant är det ju, men det är inte därför jag inte bloggat mer än några ord här och där. I stället har jag suttit fullständigt klistrad vid en tv-serie på Netflix, varje vaken och ledig sekund. Har inte fått ordning på farstun efter grannarnas flytt, har inte målat härbret eller fixat i trädgården. Knappt ätit. Har tittat på 26 timslånga avsnitt av Miss Fishers Murder Mysteries och varit fullständigt okontaktbar. Australien, 1920-tal, full av fantastiska kläder, miljöer, historier. Morden i Midsomer möter Dirty Dancing, liksom. Älskar kostymfilm. Älskar lättsmälta, spännande deckarhistorier med huvudpersoner man gillar.

Bild norpad härifrån.
Och nu är de slut. Alla avsnitten, två säsonger. Buh. Googlar på när säsong tre ska komma ut och funderar på om Miss Fisher och Kommissarien NÅNSIN ska få till det.

Och tittar på farstun och undrar var jag ska börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar