tisdag 7 juli 2015

Tur att jag inte försöker jobba

Skjutsade 1 barn till stan, för bio, och vidare transport till övernattning med simmargäng. Samma film som igår, men annat barn. Full koll. Så långt.

Passade bra med min tid hos optikern, idag tisdag kl 15.15. Kollade min kalender flera gånger, jajamen, rätt tid. Väntade på min tur tills optikern upplyste mej om att min bokning var onsdag kl 15.15. Men det gjorde ingenting, för hon som hade tiden idag tisdag kl 15.15 hade trott att hon hade tid onsdag kl 15.15, så då fick jag komma in i alla fall. Synundersökning, beställde nya glasögon. Hänger ni med?

Åkte hem, och det andra barnet (alltså han som var på bio igår) hade planenligt hämtats upp till övernattning på Nygårds.

Äter räkor med maken. Passar på, inget av barnen gillar räkor men dom är ju inte hemma ikväll.

Där och då minns jag att sonen och jag hade tackat ja till födelsedagskaffe på Antesas. Ikväll. Tisdag.

Upptäcker för övrigt att min kalender tydligt säjer att jag ska vara hos optikern i morgon onsdag kl 15.15.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar