lördag 20 juli 2019

När började den här dagen egentligen?

Det här med semester kan ju vara lite hursomhelst - ibland händer inte mycket alls och ibland händer en hel vecka på en och samma dag? 

Farfarn har varit skruttig ett tag och nu blev han ännu skruttigare, så M bestämde sig för att åka dit. Bokade och packade. Hann med en båtlektion innan kvällsfärjan, det är ju bara han som kört vår styrpulpetsbåt och hallå där, det är ju JAG som är uppvuxen vid stranden här va? Jag måste ju veta hur man startar åtminstone?



Körde runt Bockholm och det var kul och nu vill jag bara köra båt. 

Så hjälpte Morfarn oss ta hem moppen som inte mått så bra sen de unga mekanikerna ”fixat lite” och på kvällen kom fikasällskap som förbarmade sig över den sjuklingen. 



Ja. Bild mer än tusen osv osv. 

Möjligen blev den körbar igen, måste få hem lite mer bränsle innan vi kan prova den ordentligt. Jag bakade hallongrottor att mata/muta hjälpen med. 

Nånstans i röran tog Storasyster sin - just nu - fungerande moppe och åkte till Rockoff Dag 1. Av 9. Gick väl bra, tror jag. 

Vill ha semester från det här vimset. Väntar på att M ska meddela att han är framme i Småland, sen ska jag SOVA. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar