tisdag 23 juli 2019

Rockoff Dag 5

Nu. Är jag uttråååkkaaadd. 

Lillebror (& moppen) drog till stan vid halvett. Hans syster tog sin moppe och drog på körövning och kompishäng vid halvsex. Båda förväntas möjligen anlända hemmet vid midnatt. M är kvar i Småland, Farfarn tack o lov lite piggare. 

Hunden och jag lallar på här hemma. Tvättar en maskin tvätt. Plockar ur diskmaskinen. 

Tar en bild på humlen. 



Och på de s k ”ernstlådorna” som verkar ha drabbats av mask. Eller torka. Eller båda. 



Titta på tomatplantan i den nedre lådan. Den är jättesöt, som en tomatbonsai. Minimini. Har säkert 50 miniblommor. Undrar om det hinner bli några minitomater?

Dricker alkoholfri öl också, har provat mig igenom Sparhallens sortiment. Redo att rycka ut om mopedisterna behöver mej (eller om nån annan tycker att jag behöver hämta hem dem). 



Men har lite tråkigt, om jag ska vara ärlig. Borde hittpå  nå. Va ska ja hittepå? Har läst de roliga av mina sommarpocketar och ooorkar inte titta på tv-serier. 

Säj INTE att jag borde städa, det vet jag redan och ignorerar framgångsrikt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar