lördag 14 april 2012

Borde tagit bilder

Ni vet den där känslan när men ungefär 6 timmar efter en händelse plötsligt tänker "Jag skulle ju fotat det där"? Har haft en uppsjö av sådana bara idag.

Jag borde fotat i förmiddags när vi var på promenad kring Ängsdal, min farmors barndomshem, och kikade in i trollskogen kring hennes Amerikadike. Så vackert att jag kanske måste dit i morgon igen, bara för att ta bilder.

Och så snöstormen, den borde fotograferats. Studsmatta i snöstorm eller påskliljor i snöstorm eller katt som tvärvänder i dörren när den får syn på snöstormen. Hade varit användbart som april-bild i nästa års fotokalender.

Och så borde jag fotat när det gamla traktordäcket fraktades bort, det som farmor planterat blommor i för det var den enda planteringen som inte avvecklades till förmån för lättare-att-klippa-gräset. Visserligen personligt, men verkligen inte snyggt. Det var i princip första steget i årets fixa tomt-projekt. Har vi börjat nu, således?? Jag vill ha en kick-off i så fall!

I morgon hade jag fotat varje steg om inte iPhonens laddarsladd blivit glömd på jobbet.

2 kommentarer:

  1. jag anmäler mig till kick-offen på stående fot! ;)
    och tänka sig - det där känner jag igen - att "gräset måste vara lätt att klippa"... Varför då?
    att det är snyggt och lummigt och påhittigt är väl viktigare... Eller hur!?

    Ta med dig fonen nästa gång. Vill se hur ett Amerikadike ser ut. Låter spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi lär få pyssla lite för att få en ombonad känsla framför huset efter att gräsklipparmännens önskan fått råda under många år. Med risk för att nuvarande hustomte (=min pappa) säger upp sig från gräsklipperiet...

      Och bild från Amerikadiket publicerad, men jag kan inte lova att du ser hur det ser ut. =)

      Radera