onsdag 4 april 2012

Onsdag är riddag!

Det ÄR svårslaget med ridlektion efter en hjärnkrävande arbetsdag! Var heeelt slut i mössan efter dagen och undrade vad jag höll på med när jag grävde fram (dom fina och riktiga) ridgrejerna, och OJ vad mycket bättre jag mår när jag kommit hem igen.

Hästen var samma trygga Hokus och jovisst tog jag bilder men dom är så suddiga och toktrista att jag vägrar visa dom. Vi red ute idag, och det var mycket kuligare än ridhuset, sa Hokus. Det höll jag med om. Mina ridmuskler struntade dock i om vi var ute eller inne, dom sa att dom egentligen inte alls var redo för onsdag än, men nu var det ju onsdag och skam den som ger sej. Eller hur det nu var. Roligt var det i alla fall.

Jättejätteroligt är det också att Anna Karin och Therese är i samma grupp. Ge oss några onsdagar till så har vi tränat upp ridsnacket också. Galopp i solnedgången, ba'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar