lördag 18 maj 2013

Man har varit piggare, det har man faktiskt

Ja, alltså, konferens igår. Jättebra eftermiddag med strategier, åtgärdsplaner, inspirationsföreläsning och framtidvisioner. Bra och nyttigt och viktigt, framför allt efter höstens jobbigheter med uppsägningar och förtroendedippar.

Och sen ölprovning och smakupplevelser i Smakbyn. Så gott så gott. Och diskussioner och dans och "Whisky in the jar" och djupsinnigheter. En sån där riktig firmafest, där några var temaklädda, några dansade sönder fötterna, några visade sidor vi helst hade sluppit se och några sa vad de länge funderat på. Precis vad vi behövde, helt enkelt. Och hur kul som helst.

Idag har jag varit hes. Och trött. Och glad. Och gått på kurs i att administrera simtävlingar och resultatrapportering från klockan 9 i morse. Tjoho.

Och by the way, när jag kom hem framåt natta hade M shoppat en sån här:

4 kommentarer:

  1. Ja, är det nåt jag saknar från företaget i fråga så är det förutom lönen de trevliga företagsfesterna! Fullt i klass med de mycket skojiga festerna på vårt sommarjobb en gång i tiden... ;)
    Fin båt för övrigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var faktiskt lite sommarjobbsfestkänsla igår, det var en bra beskrivning. :) Men med Ålvados i stället för Baileys, tack och lov.

      Och det är din man som servat båten, så det känns stabilt. :)

      Radera
  2. Å äntligen har jag en kompos med båt! :) Min önskan för i sommar - att få åka lite båt! :)
    Hälsar hon med ömma fötter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen! Särskilt om du bakar en kaka till kaffekorgen. :)

      Radera