onsdag 22 maj 2013

Några grejer

Dagens highlights:

  • Storasyster gjorde mål i fotbollsmatchen i kväll! Hon har inte fått till något mål under match förut, och har kanske oftast hållit till i backlinjen. Mamman är mycket glad och stolt. Storasyster betydligt coolare. 
  • Ryggen är rakare, åtminstone så länge jag inte sitter still mer än 1½ minut. Lyckades till och med köra lite jord till murbygget ikväll, och plantera några kantväxter. Yey!
  • Fick en tidig födelsedagspresent: En badstege till bryggan. Tack! Försökte säja till barnen att det bara är såna som städar sina rum som får använda den, men det togs nog inte på allvar. Alls. 
  • Lillebror har läst ut Harry Potter del 6. 
  • Sa jag att Storasyster gjorde mål? Jag gjorde det, va?
Dagens minus: 
  • Fjorton veckor har gått sen senast jag klippte mej, tanken var att jag skulle vara hårmodell på min frisörs utbildning idag. En timme innan kursstart ringde hon och sa att hon var tvungen att gå hem och dra täcket över sej, hon mådde så krattigt att hon inte kunde stå upp. Gah. De senaste 4 veckorna har jag fått ha spänne i luggen och det är eeeevigheter sen det gick att få nån vidare ordning på't. Well, det  löser sej, men buh vad jag avskydde hårspännet just när hon hade ringt. Kraken. Hoppas hon mår bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar