onsdag 5 februari 2014

Äh. Vi åkte ingenstans.

Det var nära, det var det. Att vi åkte. Men det gjorde vi inte.

Jag åkte till sportbutiken på lunchen och hyrde skidutrustningen vi saknade, så den låg redo i takboxen. Skrev ut kartor till Malung eftersom ingen ännu köpt oss en GPS. Gjorde klart på jobbet för att vara ledig i två dar.

Sen åkte M till doktorn dådå, han skulle ju det idag för uppföljning av prover. Tog fler prover. Skickades omgående till akuten. Röntgen. Intravenös hästkur antibiotika. Inskriven på avdelning, inte åka hem på några dar tills vi vet att den tarminfektionen är på väg att ge sej.

Hej och hå.

Åkte tillbaka med skidorna till sportbutiken. Åkte hem efter tandborste och iPad till sjuklingen i stället. Muttrar inte mera om "ååååhh vad febriga karlar är sjuuuka då". Inte för den här gången i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Aouch. Låter inte bra det där... stackars M! Hoppas han kryar på sig snabbt. Behövs en uppfriskande prommis och fika så vet du var jag finns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Du e snäll. Gissar att jag fyller min tid med ren logistik, men jag ska komma ihåg ditt erbjudande.

      Radera
  2. ånej. vad tråkigt. för alla, men mest för M. det bästa som finns är att vara frisk.

    SvaraRadera