måndag 3 februari 2014

Ibland önskar jag att nån annan kunde bestämma åt mej

Åkej.

Så här är det.

Tanken är att familjen ska åka till Kläppen på långhelg. Avfärd onsdag kväll från ön, övernattning i Malung.

M har fortfarande nästan 39 graders feber. Var hos doktorn idag, tog massa prover och ska ta nya prover och prata med samma doktor på onsdag. Sänkan visar solklar virusinfektion, proverna skall nog mest ta reda på att det inte övergått i nåt bakteriellt som kan/bör behandlas. Vilket skick är han i på onsdag, tro?

Hämtat ut bilen idag. Den verkar väl gå bra. Men den har varit sönderplockad i typ molekyler två gånger den senaste tiden. Är det månntro rätt uppladdning för att åka ut på långkörning?

Det kommer en räkning för bilreparationerna på närmare 4000€. Såna pengar har vi inte egentligen. Stuga och övernattning är redan betalt, men kostnader för liftkort, skidhyra och diesel tillkommer ännu. Om vi åker.

Det går ju egentligen alldeles utmärkt att åka själv med barnen, dom är så duktiga på både bilåkning och skidåkning. Men jag vill ju helst att hela familjen kan åka, ju. Men jisses vad jag skulle behöva några dagar i friska luften nu.

Jaha? Hur göra??

Jag har åtminstone tvättat allas underställ ikväll. Omifall.


1 kommentar:

  1. åh vad knepigt! å knappast hjälper mitt botemedel -Sova på saken - den här gången..

    SvaraRadera