söndag 9 februari 2014

Tänk på hvilodagen så att du landar på rätt sätt

Min dag av återhämtning och ikappstädning blev inte som jag trodde.

På ett sätt blev den mycket bättre, för M fick komma hem på permission. Hur mysigt som helst att ha honom hemma mellan penicillintankningarna. Kokade soppa på en spik och gjorde riktigt kaffe. Lätt att göra succé efter en vecka på sjukhusmat, även om sjukhuset på ön har rätt OK mat ändå. Hector höll på att krypa ur skinnet när Husse kom hem. Katterna blängde och såg ut som "DU har inte gett oss mat på länge, det kommer att kosta dej".

På ett annat sätt blev den, eh... intressantare? Dagens planerade energikick, en timme på Fabbe, slutade med att jag flög över huvudet på hästen och landade i en vattenpöl. Det var visserligen en rolig timme i alla fall, men nu är jag rätt mörbultad. Misstänker att rumpan skiftar i blått, ryggen är en smula justerad och huvudet värker lite. Jaja. Jag är åtminstone inte på sjukhuset jag också.

Summering: Tvätten har inte tvättat sej och köksbänkarna är fortfarande begravda och våra toaletter direkt äckliga. Men räkningarna är betalda och jag dammsög faktiskt i köket, det gjorde jag.

1 kommentar:

  1. hoho, nu får det väl räcka? Fast jag skulle gärna sett en bild på när du har landat i vattenpölen... :D Och vad skönt att Fridhemsherrn mår bättre nu! Jag har nog vilat istället för dig idag jag... hehe

    SvaraRadera