lördag 23 augusti 2014

Been workin'

Trodde jag skulle dö soffdöden efter hämtpizzan ikväll, men istället fick jag ett arbetsryck och gick ut och grävde bort ett stycke gräsmatta runt brunnen.

Vår fina pump sitter på en gammal borrbrunn som finns i en ganska trist betongring mitt i gräsmattan. Betongringen blir kvar, men kanske man kunde få den att se lite roligare ut?

Före
Eh, och ja, en "efter"-bild kommer då sannerligen inte idag, mina projekt brukar ju kunna bli lite långdragna. Men att jag kommer ihåg att ta en "före"-bild är ett framsteg i sig.

Så här var det liksom: Ett av de tusen projekt vi har på vår långa ToDo-lista är att få nån slags ordning på marken runt entrén. Den består just nu av 16/32-grus, en lastpall som trappa och en hoper stenar som blev över vid murbyggena. Och nån bänk och ett antal hinkar med sorgliga planteringar i. Det ska så småningom bli marksten och ett prydligare trappsteg. Steg 1 i detta är att få bort alla stenarna. I stället för att flytta stenarna till en ny hög nånstans där de heller inte ska vara så tänkte jag att jag lägger dem lite fint runt brunnen i stället. Således hämtade jag spaden och började gräva.

Jag är ett geni.

Eller också har vi fått ytterligare ett oavslutat projekt på halsen.

Entrén


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar