måndag 4 augusti 2014

Låt oss reda ut begreppen lite

Jag märker att jag slumpmässigt blandar uttryck som "börjat jobba" och "semesterförpliktelser" i mina ganska glesa inlägg, men även om det inte verkar så så har jag faktiskt en slags koll på huruvida jag jobbar eller ej.

Så här dådå: Planen var att jag skulle ha semester hela denna vecka, som en slags tröstvecka, så att det skulle kännas OK att börja jobba där mitt i juli. Sen har min beryktade flexibilitet slagit till, så nu har jag bytt till mej en ledig dag nästa vecka mot att jag jobbar två förmiddagar denna vecka.

Mest för att jag liksom hade planerat utifrån att simskolan skulle vara slut redan. Men det är den ju inte. Och jag VILL verkligen åka och hälsa på min mormor innan även den här sommaren är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar