onsdag 14 januari 2015

"Men vi äter ju fredagsmat på en onsdag, ska vi det?"

Tänkte vi skulle ha en hemmasnickrad julgransplundring ikväll, i form av att städa bort julen och äta nåt snaskigt. Visade sig att jag och två hjälpsamma barn hann kasta ut gran och ta ner fönsterstjärnor innan M ens hann hem från jobbet, vi hade visst inte pyntat så mycket i det här huset. Då fanns det ju gott om tid att trycka i oss banana split med extra allt, jag kan fortfarande knappt röra mig. Mums. 

Och så fick barnen varsin bok som nån slags plundringspresent, Lillebror fick Liftarens guide till galaxen, del 1, i pocketform. Nu ligger han och skrattar högt och läser upp långa avsnitt för sin fader. 

Och jag har fått igång en av datorerna jag trilskades med igår, jaaaaaaaaa vad jag är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar