söndag 29 mars 2020

Glimtar från en helg

Vårvindarna försvann och det blev iskallt. Vi satte på sommardäck och det kom snöhagel. M sov i sovsäck. 

Vi tar det från början. 

Kollegan Annette och jag har länge pratat om att promenera på Herrön, jag kvalar ju nästan in som ”lokalguide” i ämnet. Äntligen blev det av, och jag tror vi gick varenda stig på hela udden. Härligt. Noll bilder, tog vi. Däremot fick vi en bild på när hennes lånehund snodde Hectors kudde medan vi fikade på altanen. 



Mysmatade mina hästkompisar också. 



M pysslade halva lördagen med projekt Fotogömsle, ett specialarrangemang för att kunna fota osedd genom båthusfönstret. Pysslet utföll till belåtenhet, och han sov i sovsäck i Bastun (där vi stängt av värmeelementen för säsongen) för att kunna gå till gömslet vid 05 på morgonen utan att frun skulle spotta och fräsa. 



Resultatet? Skrakor och vigg. 



Jag fick mig en handkräm och var mycket nöjd. Det var en sån min farfar använde på sjuttiotalet och jag blir alldeles sentimental av doften. Och händerna blir mjuka. 



Och så avrundade Lillebror och jag den här helgen med att elda gammalt gräs i dikesrenen. Vårbruk, kallar vi det. 



Snipp snapp osv så var helgen slut. 

Om ni tycker Storasyster saknas på bilderna så stämmer det bra. Hon har fortfarande provperiod och har haft näsan i en religionsbok det mesta av helgen. På onsdag börjar årets sista läsperiod, som troligen blir distansundervisning helt och hållet, så då kanske vi ser henne på eftermiddagarna igen. Hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar