tisdag 31 mars 2020

Sweet sixteen

Jag gissar att sextonåringen hellre hade gjort en massa andra saker idag - som att träffa kompisar, träffa kompisar eller kanske träffa kompisar? - men nu är det tider av social distancing och då hänger vi mest på Fridhem. 

Storasystern snodde ihop vår traditionella pannkakstårta tills jag kom hem på eftermiddagen, utan sån blir han ju inte ett år äldre. Och så kan man ju alltid skåla med bubbelglasen. 



Och så kan man sitta tillsammans och prata en stund. Fasiken vilka kloka och vettiga och trevliga barn vi har, tänker jag varje gång vi faktiskt hinner prata med varann. 

Och så måste vi ju titta i arkiven lite. 







Älskade unge. Jag önskar att ditt år som sextonåring blir ett bra år för dig. Spännande tider när grundskolan tar slut och en ny fas tar vid. Jag önskar att övergången går lätt och att du landar mjukt. Dina egna ben är starka nu och kommer att bära sig och hjälpa dig stå stadigt, jag vet ju det. Jag kommer ändå att fladdra runt dig på vägen, redo att fånga dig om du skulle falla. Gammal vana, du vet. Och oändlig kärlek. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar