fredag 20 mars 2020

Orkade inte ens tända i spisen ikväll

Jamen det blev ju fredag denna bisarra vecka också. Firade med grillade hamburgare och goda samtal runt middagsbordet - en god sak för oss gamlingar är ju att ungdomarne är utsvultna på sociala kontakter och rentav pratsamma när vi sitter ner tillsammans. Trevligt. 

Jag har jobbat långa dagar hela veckan, resten av familjen har jobbat hemma. Gymnasieeleven är van att själv ta reda på vad som ska göras, niondeklassaren kämpar lite mer. Också för att högstadielärarna inte är så vana vid att ge instruktioner på distans. M har ockuperat köksbordet. Hunden gillar sällskap men särskilt underhållande är dom ju inte, tvåbeningarna. 



Jag brottas med förkylningsnoja. Har jag inte lite ont i halsen? Lite snuva? Som en av få som rör mig fritt på seniorboendet där jag har mitt kontor är det viktigt att vara frisk, men hur vet jag att jag är alldeles frisk då? Har kommit hem och känt mig uschlig några dagar, men vet ni - idag när jag druckit två (2) koppar kaffe i stället för sisådär 14 så mådde jag riktigt bra. Kan ha varit för att det är fredag, såklart. Vem vet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar