tisdag 10 maj 2022

Dessutom har jag träningsvärk, faktiskt

Oh my. Har burit källargransris efter jobbet idag så jag hittade granbark i örona när jag kom in. Men nu är det snart granfritt bakom källaren. Bara ett hundratal gärdesgårdsstolpar kvar, och dubbelt så många höjstörar. Jo, det heter höjstörar på åländska, kan det heta nåt med hässjor på svenska? 

Anyhow. Storasyster har promenerat runt till fem öspelsarenor idag. Jag tittade på kartan och konstaterade att Guernsey är lite mindre än Lemland. Med en befolkningstäthet på 953 pers/km2, att jämföras med Ålands 19,1. Låter lite trångt. Där blir nog inte källargranar liggande bortglömda i flera månader. Eller körda till skogs av snäll traktorförare. 

Jag svamlar. Går och lägger mig, tror jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar