lördag 28 maj 2022

Tappade visst farten alldeles

Det verkar faktiskt som att man kan göra precis nästan ingenting när man är ensam hemma i stugan? Jag hade nån slags illusion om att jag skulle göra massor av nytta, men nähepp. 

Till exempel så skulle jag sy nytt tak till hammocken av det där markistyget jag köpte förra året. Eller möjligen året innan dess. Men det föll på att jag inte hittar tyget, har visst lagt det på ett ”säkert ställe”. 

Hade också tänkt sortera bort vinterkläder och dammsuga men se det har inte hänt pga tråkigt. Inbillar mig fortfarande att det kanske händer i morgon. 

Bland de riktigt ambitiösa planerna var att jag skulle göra om stenläggningen mellan terassen och GT-huset. Det föll nog mest på att det är tungt och besvärligt. Och lite för att vi inte skaffat hem det där gruslasset som behövs. 

Oh well. 

Jag har pallrat mig iväg till ett träningspass idag. Och ojat mej över träningsvärken jag skaffade i torsdags. Och lagat och ätit hyfsat vettiga måltider två gånger om dan. Och svängt in och klappat på getbäbisar en liten stund i väntan på att getbäbisarna ska flytta hit till sommarhagen. 

Och ätit glass. Det har jag också gjort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar