torsdag 26 maj 2022

Sov en stund i hammocken också



Jag är husvakt åt mina föräldrar. Eller kanske mest postvakt. Gjorde min plikt idag och log åt att deras hyresvärd troget flaggar när någon hyresgäst har födelsedag. Så här är till dig mamma - du missar ju flaggningen då du är bortrest men den var hissad som du ser. Fint. Grattis på födelsedagen! 

Mina killar åkte till Småland i morse, så hunden och jag håller ställningarna på hemmaplan. Skönt, och lite ensamt, men det är ok. Skulle förstås gärna ha varit med i Småland och kunnat krama om Farmorn. 

Tillbringade ett par timmar i crossfitboxen tillsammans med min favoritcoach och en skivstång i stället. Gav mig omedelbart blåsor i händerna och en nöjd känsla i kroppen, både pga fysisk aktivitet och för att jag fick hänga med kompis. På längre sikt (dvs i morgon) kommer jag eventuellt att vara lite gnällig pga träningsvärk. 

Blev spontanbjuden till Fastern i Sjöstugan på middag och kusinumgänge med sjöutsikt på kvällen. Mycket trevligt. Noterade att det var länge sen vi sågs, det blir oerhört tydligt när det är en femåring i sällskapet. Måtte det bli oftare framöver. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar