onsdag 4 maj 2022

Nåra grejer

Lillebrors facebookkonto blev hackat i helgen. Någon robot nånstans hade bytt ut kontots mailadress och lösenord. För att kunna återställa den föregående mailadressen var man tvungen att ange sitt lösenord, så det gick ju rätt dåligt. Efter ett par dagar hade Lillebror lyckats trolla tillbaka sitt konto, så allt är frid igen. Förutom vi gamlingar som nu lite stressat försöker åstadkomma tvåfaktorsautentisering på alla konton vi har för att inte hamna i samma situation. 

Jag avbokade min bokade träning idag igen, men till skillnad från förra veckan så drog jag idag på mej skorna hemma på gården. Lufsade ner till stranden och tillbaka, hoppade lite rep, lite armhävningar och några knäna-böj. Upprepa tre gånger. Var ofantligt nöjd med min insats efteråt. 

Storasyster åker på projektresa till Guernsey nästa vecka. Ett kul, öspelsrelaterat projekt som ska resultera i en presentation på skolan. Jag är minst lika taggad som hon är, idén är så bra. 

Även Lillebror har kul projekt på gång i skolan. Aktuellt ämne med spännande vinkel. Idag genomfördes två intervjuer och han låter entusiastisk. 

Jag blir lite sugen på att studera, man gör så kul saker i skolan? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar