torsdag 27 juni 2013

Vandring och väskor

Annan sorts vandring idag, enligt proportionerna en-timme-vandring=en-timme-matpauspåalphytta. Efter att vi tagit kabinbana upp till snökanten. Bättre väder, fantastisk utsikt. Som att vandra i ett vykort från typ Östterrike. Inte samma vildmarkskänsla som igår, men alldeles Wunderschön.

Mitt bagage fortfarande borta. Intressant. Min väska var vår största, där lite allt möjligt åkte ner. Fick besked från banken att min Premiumförsäkring låter mej shoppa Nödvändigheter för 500€ vid borttappat bagage. Bra grej. Lättnad. Tack vare vår cross-packing har två dagar gått ok, men väl nere från alptoppen fortsatte jag bums till sportaffärn. Tro mej, vandringsstrumpor är inget mysiga efter en resdag samt två dagars alpvandring. Inte tröjan heller. Storasyster har bara haft sina blöta vandringsskor att ta på till middagen så hon fick ett par flipflops. Och hattarna vi köpte till barnen i morse kan vi få ersättning för.

Air Berlin har by the way fortfarande inte lokaliserat min väska. Inte så imponerad.

Men i morgon blir det Salzburg.





Würstelsuppe




Apfelstrudeln

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fint det är! Ha en riktigt trevlig resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är faktiskt så vackert att det känns lite overkligt. Du skulle gilla det här. :)

      Radera