lördag 8 juni 2013

Vissa dagar känns mer som ungefär en vecka

Den här dagen började redan vid femtiden, en av de årliga tre jobblördagarna i vår releasecykel. Hade overloadat på kaffe redan vid sjutiden.

Färdig tidigare än vi brukar. Tänkte att jag skulle passa på och åka till Claes Ohlsson och köpa den där delen vi saknat till badstegen. Man kan väl säja att det hade varit bra om jag inte haft så gott om tid på Claes Ohlsson. Claes Ohlsson funkar liksom så, att det är bra om man har hyfsat bråttom.

Nåväl. EN av de saker jag också köpte på Claes Ohlsson var en gummibåt till barnen. Stort jubel.

Sen ägnade jag en timme åt att sova i hammocken pga mycket sömnig och sen var klockan för mycket för att hinna åka ut med båten innan prinsessbröllopet startade, och det fick vi ju inte missa. Enligt delar av familjen, åtminstone. Synd att det inte blev båtutflykt, för det var definitivt båtväder idag. Enligt hela familjen.

Lite irriterad på att jag sovit bort stor del av fantastisk dag fick jag ett arbetsryck och bar en massa sten och vattnade nyplanterade träd och ryckte meterhöga brännässlor från rosenbusken som sett lite ynklig ut.

Och så lite grillning nånstans där emellan. Och försök att få hunden att gilla gå ut i vattnet. Och fastnade i prinsessbröllopssoffan.

Stor iver att pumpa båt. 


Alltså vad gör dom??
Ja, och efter dessa bilder slocknade jag alltså i hammocken, och missade att dokumentera
  • när barnen tröttnade på den rätt usla medföljande pumpen
  • och M i stället tog fram dykflaskan med komprimerad luft och blåste upp båten på 2 minuter 
  • samt den visst mycket lyckade jungfruturen. 
  • Och den därpå följande turen en timme senare också, när jag tänker efter. 
Så kan det gå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar