söndag 2 juni 2013

Värmeslag, nästan

Jo, alltså, fotboll idag. Turnering i ligalagets regi, med proffstjejer som coacher och lag sammansatta av en massa åländska tjejer och Åland Uniteds spelartröjor på. Mycket lyckat och roligt om än vansinnigt varmt. Men det var ju inte ligalagets fel.

Bilden har ju inte precis nåt med ligafotboll att göra, men när vi kom hem hade killarna rivit ett uthus. Ska bli carport här så småningom, nämligen. 

OCH dom hade förberett hamburgermiddag. 

Det var precis hur gott som helst. 

Borde naturligtvis också fotat när de svettiga barnen tog årets första riktiga bad, och nästan aldrig ville komma upp igen utan hoppade och plaskade och hojtade sådär som man ska göra när man är barn och badar. Jag gjorde inte det. Pga barnen/badet 200 meter från min hamburgare och det var bara inte möjligt att förflytta mej/kameran den sträckan. 

För övrigt har jag skaffat mej en schysst bonnasolbränna i mina shorts och kortärmsskjorta. Den ämnar jag inte heller fota. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar