torsdag 29 augusti 2013

Arigato gozaimasuta

Den här Fridhemsfrun haver idag tränat karate. Jajamen, vi var 5 föräldrar som fick vara i "lilla dojon" i träningslokalen och vi haver gått fram och tillbaka över rummet (inte så lätt som det låter) och sparkats och slagits och blockats och svettats. Och gjort plankan jättelänge och just när jag trodde jag skulle dö sa Svartbältarn att vi skulle lyfta på ena benet. Jonä Sensei, jag tror inte det.

- Mamma, du kan väl lova att du provar minst två gånger innan du säjer att det är FÖR jobbigt? sa Lillebror innan vi började.

Jodå, det lovar jag. Det var hur kul som helst, ju. Jättebra allroundträning och ROLIGT. Förutom kanske plankeländet. Jag lovar dessutom att det kommer att ta tid innan det kommer några bilder på Fridhemsfru in karateaction, för det var verkligen inte vackert det jag gjorde.



Arigato gozaimasuta = Tack för träningen. Sägs knäböjandes när själva träneriet är klart. Jag var tvungen att googla fram det och tänkte träna på det tills nästa gång. Det och plankan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar