lördag 12 oktober 2013

Dagen i bilder

Fridhemsfolket gjorde till sist denna lördag en massa olika saker.

Fridhemsfrun skrapade (hahaa) ihop lite självdisciplin och började befria den gamla Ängsdalssoffan från 60-talsturkos plastfärg. Blev faktiskt nästan nästan klar, jag trodde det skulle krävas hur många arbetspass som helst. 


Några hjälpte hussepappan att fixa till båttrailern inför besiktning. Vi måste väl ta upp båten snart. Buh. 


Några tog ett fordon och åkte ner till Fasterstugan för att assistera med flytbryggsupptagning. Ännu en höstuppgift, ser ett mönster här. 


Några agerade frontvikt. Det kan man göra alla tider på året, det minns jag tydligt. 


Storasyster bakade cupcakes som om hon aldrig gjort annat.


Sen behövde visst traktorn hjälp på nåt sätt. 

Här nånstans saknas bild på att M tog sig ett eftermiddagsdyk vid bryggan. Ingen annan orkade masa sej till stranden utan kollapsade i varsin soffa. Och wokade ihop en middag, eftersom sådan efterfrågades. 


Sen fick några fatt i en tom kattfodersäck och gick fullständigt bananas. Väljer att inte visa bild på hur säcken ser ut nu, eller på hur många rum den finns i.

Som om inte allt detta vore nog så gav soffskrapet mej inspiration att påbörja projekt Byta Ut Stolklädseln till det där tyget jag köpte för jääättelänge sen och ofta undrat när det ska ta sej in i köket.

Nöjd med dagen.


2 kommentarer:

  1. gillar allt, utom möjligtvis att skrapa bort TURKOS färg. Vaddå 60-tal?? Är ju lika fint idag ju. (fast å andra sidan är ju jag också 60-tal...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu måste vi reda ut begreppen här asså:
      Turkost är jättefint men ganska ofint i vårt blåröda kök.
      60-tals plastfärg är sällan särskilt fint nånstans, inte turkos och inte i annan kulör. Det enda braiga med den är att den är lätt att få bort.
      Väl inne i köket så kommer jag mest att tänka på "råttgift" när jag ser färgresterna faktiskt. Blå fåre bli. Jag kommer till dej och njuter turkost i stället. :)

      Radera