tisdag 15 oktober 2013

Ombesiktning

Jo alltså ni minns det där med Hälsoår på jobbet? Vi gjorde fystest och får träna på arbetstid och får gå på föreläsningar och sånt?

Nu så här ett halvår in på Hälsoåret var det dags för uppföljning, ny - likadan - fystest med förhoppningen att resultaten skulle blivit bättre dådå. Man kan väl säja att det skruvats lite på sej bland besättningen och antytts att sommaren kanske inte varit jättebra för målsättningarna. Bokningslistorna för uppföljningen fylldes liksom på från slutet, så att man skulle hinna komma igång så här i oktober efter semestrarna.

Själv tänkte jag att det blir vad det blir och det lär inte bli bättre av att vänta till november. Och det visade sej att förfallet inte var så omfattande som jag trott. Yey!

  • vikt +2kg
  • midjemått -4cm (väldigt tvärtemot mina egna observationer, men använde det såklart som ursäkt att köpa en glass till eftermiddagskaffet. Den var god.)
  • fettprocent liiite sämre än i våras
  • kondis sämre men OK (gå ut mera med hunden sa dom, hjälper inte min kondis att hussen går ofta och länge?)
  • benstyrka bättre än i våras
  • statisk styrka bra
  • armstyrka bättre
  • knäna böj, "du kan sluta nu" efter 60
  • och så dom där situpsen som lyste rött förra gången, gjorde 22 och kunde egentligen gjort några till men tröttnade. 

Alltså. Starkare, tyngre men sämre kondis.

Väldigt mycket bättre än förväntat, I say.

2 kommentarer:

  1. Jag är imponerad!
    (inombords: HUR SKA JAG SLÅ DET DÄR???)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om mina 60 knänaböj kan peppa dej på nåt sätt så är det väl värt dagens träningsvärk. Annars inte. Aj.

      Så på't bara nu, Sivan!

      Radera