söndag 13 oktober 2013

Nu har vi gjort så många saker att jag skulle behöva vila en dag innan det är måndag

Oj vad mycket vi hann med idag igen? Det KAN vara så att man gör det när man inte sover bort halva dagen?

M åkte på dykning i ottan. Hittade ett ankare det letats efter hela hösten. Kul! Alltså inte ett borttappat fritidsbåtsankare utan ett JÄTTESTORT, gammalt. 

Det här är inget ankare alls utan de lokala blåmusslorna som fotades igår eftermiddag. 
Jag traskade bort till grannen och fick prata/klappa/rida/pyssla häst. Fabbe är verkligen en himla trevlig bekantskap. Gillar Fabbe. Gillar att ha jättetrevliga grannar med hästar som behöver ridas. 

Lillebror cyklade till kompis. Storasyster städade sitt rum. Härligt med stora barn! Hector solade. 

Favoritplatsen i farstun. Soligt, och med full koll på både inne och ute. 
Sen skrapade jag klart Ängsdalssoffan och sandpapprade och släpade in i köket. Och konstaterade att den turkosa färgen inte passar in i avskrapat tillstånd heller.
Njä.
I morgon är det jag som köper färg. Blå. Om jag inte ändrar mej innan dess. 
I verkligheten är den turkosgrönare än på bilden. Liksom. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar