torsdag 2 januari 2014

1. Kolla! Här är en bild jag gillar som jag hittade i min telefon.

Herregud så mycket skräpiga bilder det ligger i min telefon när jag bläddrar igenom dem? Jag inser snabbt att jag
1. Borde ta bort väldigt många bilder
2. Borde ta lite intressanta bilder nån gång ibland?

Förutom att fotokvaliteten ofta är sämre än usel så tror jag att jag ofta tar telefonbilder med tanken att "det här skulle kunna användas på bloggen för att illustrera vad jag gjort idag" men så glömmer jag oftast bort vad jag just då tyckte verkade vara av intresse. Eller insåg i tid att det inte alls var av intresse. 

Den absoluta majoriteten av bilder handlar om
- simhallar/simning i olika former
- färdigt sadlade hästar i olika former (pga när hästen är sadlad uppstår ofta viss väntetid = tid att ta bild, samt att jag oftast är väldigt exalterad just när jag är i stallet med Lillebror)
- hund som på suddiga bilder gör tokiga saker eller har tuggat sönder nåt

Och det kan väl vara kul i nåt sammanhang, men ingen av dessa bilder kvalar in som "bild jag gillar". Alls. Ska också komma ihåg att jag i våras hade ett telefonhaveri där mängder av bilder försvann, där husbygge och flytt och nyhetens behag i nyinredda rum hade förevigats (men inte backupats, obviously). 

Anyhow, när jag började misströsta efter de första 700 bilderna hittade jag den här: 

Gäng på flygplats
DEN gav mej på riktigt positiva vibbar. Den togs på Arlanda när vi var på väg till Österrike på sommarens vandringsresa, precis när vi samlats vid gaten och skulle få gå ombord. Alltså, det är något med flygplatser jag bara älskar. Förväntan, ofta semester, åtminstone nya upplevelser ligger alltid i luften. Det kryllar av människor med olika mängd packning, olika klädkoder, alla tänkbara hudfärger och olika stressnivåer i blicken. Kan sitta hur länge som helst och bara se mej omkring. Älskar't. 

Just på den här bilden hade vi dessutom alldeles nyss träffat vårt ressällskap, våra härliga vänner från Enhörna, och såg fram emot en hel vecka av umgås och pratas och vandras. 

Och vilken jättebäst resa vi hade sen. Mmmm.

2 kommentarer:

  1. med tanke på att du gjort 4 inlägg en dag du är ledig, så tror jag inte det är en januarilista du behöver för att blogga mer, utan mer ledighet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledighet är alltid bra, men jag tror att nyckeln är Lite avbrott från det vanliga ekorrhjulet. Svårt att hitta nya infallsvinklar på jobbet - simhallen - handla mat - ridhuset - dojon - jobbet - hunden tuggat sönder nåt...

      Eller en lista.

      :)

      Radera