måndag 20 januari 2014

18. Hepp! Dagens filmtips.

Men åh, såna där tips igen. Och film/tv som jag ju inte är nåt bra på.

Få se nu...

Jag gillar klassiker, sånt där som det är bra att ha sett som ren allmänbildning. Och så vräkiga kostymfilmer, påkostade historier om kampen mellan det onda och det goda, oavsett om det utspelar sej på piratskepp eller i påhittade galaxer. Och eftersom jag ju inte (väl?) kan tipsa om Pirates of the Caribbean för det kan man ju inte (men å vad kul vi haft i familjesoffan vid dom filmerna) och jag ändå inte kan bestämma mej för 1 film så måste mitt tips bli att titta på många filmer, gamla filmer, omtalade filmer. Såna som handlar om taxi drivers och maffiabossar och banjospelare och flickor som blåser iväg i tornados. För att dom är bra. Och för att det ofta dras paralleller till dom och då är det kul att hänga med.

Tror jag har "1001 filmer du måste se innan du dör" i en bokhylla nånstans. Ska nog leta fram den.

Och jag fattar ju att det här inlägget mest är ett önsketänkande från min sida. Mer kvalitetstid i soffan, liksom. Och mer inflytande över fjärrkontrollen.



(Det här inlägget är en del av Lisas lista, som jag hakade på. En rubrik för varje dag i januari.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar