söndag 12 januari 2014

12. Hepp! Dagens tv-tips.

Eh?

Stäng av den och spela Fia med Knuff i stället?

Eller stäng åtminstone av den en timma tidigare än du (=jag) brukar?

Eller "Hittar du inget du vill se, stäng av den. Att zappa vidare i en timme ifall det nånstans skulle råka komma nåt bra är en dålig idé. "

(Märks det att mitt samvete ropar att jag borde sova nu??)

Ovanstående rader skrivs medan jag funderar på om man får/bör ta med streamat grejs eller om  jag borde hålla mej till tablå-tv? För just nu kan jag inte komma på nåt jag ens har sett från tv-tablån. Alltså jag har ju suttit massor av timmar i tv-soffan, men inget jag ens minns. Julkalendern, förstås, när hela familjen satt klistrad. Det var mysigt. Mest att vi satt tillsammans, det är ju det bästa med varje julkalender.

Men ja, nu vet jag: Dokumentärer på Kunskapskanalen. Där hittar man dokumentärer som får ta lite tid, och där har jag ibland fastnat i ämnen jag inte visste fanns och fascinerats och lärt mej nåt. Sånt gillar jag. Igår kväll i "Skönhetsideal jorden runt" (smygkikar i tablån för att minnas) lärde jag mej om pärlsmycken i norra Indien. Jag skulle inte planera kvällen runt de här programmen, men en berättelse om kunskap jag inte visste fanns får gärna komma till min tv-soffa.


(Det här inlägget är en del av Lisas lista, som jag hakade på. En rubrik för varje dag i januari.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar