onsdag 15 januari 2014

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.

Ni vet när flyget har landat, när man väntar på bagaget, där vid bagagebandet? Ni vet där nån har spillt färg på golvet, liksom som i en linje ungefär en meter från själva bandet? Nån som har tänkt på vad den där linjen ligger där för?

FÖR ATT MAN INTE SKA STÅ PRECIS INVID BAGAGEBANDET, FÖR BÖVELEN.

Det är inte ofta jag retar mej till högt blodtryck, men där vid bagagebandet kommer jag en vacker dag att göra mej olycklig. Jag FATTAR INTE att det ska vara så svårt att förstå att INGEN ser sin väska när det är fullt av folk i vägen och OM nån ändå skulle få syn på sin väska så GÅR DET INTE ATT FÅ DEN FRÅN BANDET för att det är fullt av folk där. Vi (ca 2 personer) som står en bit bort får orma oss fram till bandet (ursäkta, jag ser min väska där) när väskan kommer (om vi ser den) och får onda ögat från de 100 som helst inte släpper sin plats med knäna mot bandet för dom står ju faktiskt och tittar efter sina väskor.

Det är ju så lätt! Om alla hade stått bakom den där himla linjen hade det ju funkat så braaaaa och ingen hade fått nån väska i ögat.

USCH.

Och jag vet att det inte precis är "vardag" att stå vid bagagebandet, inte för mej i alla fall, men nu struntar jag i vad det står i rubriken för det där gör mej verkligen på riktigt vansinnig.



(Det här inlägget är en del av Lisas lista, som jag hakade på. En rubrik för varje dag i januari.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar