måndag 6 januari 2014

6. Hepp! Dagens boktips.

I min självbild ingår att jag alltid har en spännande bok på gång, och ett par andra som bara väntar. Verkligheten är onekligen lite annorlunda. Väldigt lite bara-vara-tid och den som finns försvinner ofta i telefon-blipp.

Men strax före jul fastnade jag i denna:

Bild norpad Härifrån
Den låg plötsligt i vårt vardagsrum, min snälla mamma (som läser minst sådär mycket som jag gärna vill) smyger ibland upp böcker hon tror jag skulle tycka om. Jag gillar att den handlar om den märkliga världen bakom järnridån, den som jag och många andra helst inte vill låtsas om. Och spännande människoöden och en spännande kärlekshistoria. Och om att de där besluten vi fattar, med magen eller på inrådan eller efter långt funderande, spelar roll för hela vårt liv.

Vilket år som helst kommer jag att leta upp fler böcker av han Douglas.

(Det här inlägget är en del av Lisas lista, som jag hakade på. En rubrik för varje dag i januari.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar