tisdag 7 januari 2014

7. Kolla! Här är en bild på stället där jag oftast sitter när jag bloggar.

Egentligen skrivs väl de flesta inläggen på telefonen, var jag nu råkar vara; väntandes på ett barn eller en hund eller en ledig toa. Men om de ska bestå av fler än fyra rader text så vill jag gärna ha ett tangentbord ty tålamodet med små knappar är kort. Då går jag till kontoret.

Vårt hus består av 130 kvadratmetrar som gills som bostadsyta, och dessa inrymmer massor av fönster, spisar, dörröppningar och snedtak. Precis där trappan kommer upp, innan man svänger runt murstocken och ser ljuset från västerfönstret mot havet, finns ett litet utrymme som är trångt, mörkt och på det hela taget rätt onödigt. Minns inte hur det kom sig att det blev en utmärkt liten kontorsvrå av det, men nånstans på vägen hamnade M:s gamla skrivbord där under snedtaket.

Komplett med pappershögar och sladdar ingen minns användningen för. Ofta ligger en katt, den grå, ovanpå alltihop. 
För fyra år sen, när vi stod på kallvinden och kliade oss i huvet och undrade var i hela världen vi skulle kunna ha en vettig trappa, kunde vi inte fantisera om att tre sovrum, badrum, tv-rum och kontor skulle få plats här uppe. Bra blev det.

(Det här inlägget är en del av Lisas lista, som jag hakade på. En rubrik för varje dag i januari.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar